Gear Fab 2005-(GF-214)
Ook op deze uitgave van Psychedelic States staan weer de nodige bands, waarvan slechts 1 of 2 singles verschenen zijn en deze keer staan er 27 songs op van evenzoveel bands.
De CD begint in 1967, het jaar waarin The Bare Facts uit Porthsmouth hun single "To Think", een heerlijke garagepoprock song, via het Josie label uitbrachten met "The Only Thing" als B-kant, gevolgd door "Since You've Come Back To Me", een lekker beatnummer, eveneens uit 1967, dat "Who Cares" als achterkant had en uitgebracht door The Unknown Kind uit South Amherst via het Star Track label.
The Baroque Monthly uit Columbus brachten in 1968 de schitterende single "You Are Your Only Mystery", een psychedelische popsong, geïnspireerd door The Left Bank's "Walk Away René" en The Beatles' "Eleanor Rigby", op het Ironbeat label uit en deze had "I'll Be Lonely" als B-kant.
Een band, die eerder onder de naam The Chandells platen uitbracht, was Bittervetch uit Dayton, die hun single "Bigger Fool" / "A Girl Like You", beide prima beatsongs, in 1966 via het Pixie label zag verschijnen (zie ook review Bittervetch GF-217).
In 1967 verscheen de single "She's Gonna Cry", een schitterende psychedelische garagerocksong, op het Blue Onion Label, het eigen label van The Onion Rings uit Cleveland, die dit nummer maakten, dat "I Feel Teardrops" als andere kant had.
Tom & The Tempests uit Dayton maakten de fantastische garagerocksong "It's Over Now" in 1964 voor het ALCC label, met "Play It Cool" als achterkant en The Fabulous Fish uit Cincinnati brachten in 1968 de geweldige single "Heat", een psychedelische garagerocksong met als andere kant "Scratch My Egg", via het Jewel label uit, terwijl in 1966 de single "It Could Be Bad", een heerlijke garagepoprocksong van The King's English uit Dayton verscheen via het Prism label dat "Toys In Her Attic" als andere kant had staan.
The Checkmates kwamen uit Cincinnati en maakten in 1967 voor het Injoy Life label de single "Take Away", een lekkere popsong met "Get It While You Can" als achterkant en een jaar later, in 1968 dus, verscheen "The Third Side Of Life", een te gekke swingende popsong van The Blues Invention uit Hamilton, dat "Mystery Man" als B-kant had, via het Great Scott label.
Het Togy label bracht in 1966 de single "Don't Tell Me" / "I Need Your Love", een goede popsong van de uit Marion afkomstige band The Last Times uit.
Progressief en psychedelisch is de song "Freaky Girl" uit 1968 van Spontaneous Combustion, die via het Philips label verscheen.
"Don't Look Now" van Them uit Cicinnati, verscheen in eind 1964 op het King label en deze garagerocksong klinkt prima en had "A Girl Like You" als B-kant.
Jimmy & The Strangers uit Dayton maakten "Walk On", een heerlijke bluesy garagerocksong met slepend ritme in 1967 samen met "Dream More Of You" op het Wildwood label uit.
Uit Youngstown kwamen Tony Church & The Crusade, die in 1968 de single "Love Trip" / "Can You Picture Yourself" een prima poprocksong via het Tammy label zagen verschijnen en in dat zelfde jaar bracht de uit Niles/Ravenna afkomstige band The Diamond Rings hun single "All I Really Wanna Do", een Byrds cover met als achterkant "Which End Is Up", een heerlijke poprocksong met prima samenzang, via het Eastwood label uit.
In 1966 maakten The Cliches uit Canton een single voor het Wes Mar label, getiteld "Why, Why, Why" / "Save It For Me", dat een rustige popsong is, terwijl The Panicks uit Brecksville en Boston Heights dat jaar hun single "Work" / "Treat Me Right", een stevige poprocksong via het Dupree label uit brachten (zie review Panicks GF-236).
Het Giant label bracht in 1967 de single "I Want More (Lovin')" / "Hay Girl", een snelle garagerocksong, uit van The Chylds uit Canton.
Operations uit Cincanneti maakte in 1968 de single "The Ever Gentle Presence (Of Your Love)" / "Reincarnation", een geweldige garagerocksong voor het Change label.
Me & The Guys uit Wooster namen de nummers "I Can Take It" en "Why Can't You Be True", een prima garagerocksong in 2 dagen bij de Cleveland Recording Company op en brachten deze songs in 1966 via het Pla Me label uit.
In 1965 verscheen op het Magic label de single "Please Say", een goede garagerocksong met als andere kant "Everytime I Close My Eyes" van Johnny's Uncalled Four, die uit Columbiana en Salem kwamen.
Eind 1965 bracht het Vox label de single "The Chase" / "I Need Time", een mooie rustige popsong, uit van The Runabouts uit Cincinnati.
The Triumphs uit Ashtabula werden al in in 1964 opgericht en brachten in 1969 via het Genuine label de nummers "The Walk" en "People Try My Mind", een goede popsong als single uit.
The Dantes kwamen uit Worthington en zij maakten in totaal 3 singles, waarvan "Can't Get Enough Of Your Love", dat het schitterende instrumentale garagerock nummer "80-96" als achterkant had, er één was en deze werd via het Jamie label uitgebracht.
Uit Hamilton kwamen The Tempters, die in 1966 de single "I Will Go" / "It's Been A Long Time", een rustige poprocksong, via het Link label uitbrachten en The Endless uit Sprinfield bracht in dat zelfde jaar via het Cardinal label hun single "Tomorrow's Song" / "Prevailing Darkness", een psychedelische garagerocksong uit.
Met deze laatstgenoemde band wordt Psychedelic States - Ohio In The 60s Vol. 2 afgesloten en na beluistering kan je maar tot één conclusie komen.
Dat is dat deze geweldige CD niet mag ontbreken in je collectie en als één van de beste in de serie Psychedelic States kan worden beschouwd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten